Alweer een oversteek - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu Alweer een oversteek - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu

Alweer een oversteek

Door: Winny

Blijf op de hoogte en volg Jan en Winny

30 Oktober 2012 | Nederland, Heerhugowaard

Vandaag was het prachtig weer, gister trouwens ook. Over de 30 graden.
Gister zijn we na een bezoekje aan zus Annie, naar Philip Island gereden, 150 km hier vandaan.
Daar komen bij het vallen van de avond de z.g. little penguins aan land.
Om deze tijd zit een van de ouders op het nest met eieren of jongen en de ander vist een of meer dagen op zee. Het is heel grappig en aandoenlijk om die kleine diertjes het strand op te zien komen. In de duinen hebben ze hun nesten, daar zie je ze ook rondscharrelen en hoor je van alle kanten gepiep en geroep van de kuikens.
Vandaag een dagje Melbourne, de immigrantenbrug bekeken en (jawel) even naar het casino. Resultaat niet om over naar huis te schrijven, dus dat doe ik dan ook niet.
Morgen vliegen we naar Tasmania. Waarschijnlijk is het daar lastig me internet, dus het volgende berichtje duurt dan weer even.

• 01 November 2012 - 10:38

Annemiek:

Lieve Winny en Jan,

Op dit moment zijn jullie 'nog verder van huis' nl. in Tasmanië. Zeer waarschijnlijk met mooi weer. Nou, hier regent het pijpenstelen. (geen originele info) Je kunt nu beter in het casino je geluk beproeven. Alhoewel....
    Hier verder allemaal goede berichten. We zijn actief met alle bezigheden binnen- en buitenshuis!
    Straks komt Madelief. Maar eerst gaan we alle graven langs om witte bloemen te brengen.
    Lieve mensen, geniet van mekaar en het prachtige land met z'n schitterende natuur!
    Heb het goed.
    We merken wel weer wanneer jullie contact maken.
    Tot dan.
    groetjes aan iedereen daar,
    Adri en Annemiek

• 02 November 2012 - 09:52

Christa:

Hallo Jan en Winny

Wat heerlijk dat jullie zo genieten daar.
    Ook leuk natuurlijk om de familie weer allemaal te zien en de verjaardag mee te vieren.
    Dat verhaaltje over de little penguins was wel heel herkenbaar.
    Wij zijn daar ook geweest en het is een prachtig gezicht.
    Geniet er van en als het bij die ene regendag blijft moet je maar denken "Goed voor de plantjes.
    Hier staat ongeveer alles blank van de regen
    .groeten Fred en Christa

Jan en Winny

Jullie kennen ons toch: allebei sinds een paar jaar met pensioen en genietend van het leven. Onze kinderen en kleinkinderen zijn belangrijk voor ons, net als onze familie en vrienden, waarmee we allerlei leuke activiteiten ondernemen. Korte vakantietrips vinden we leuk, met dan nu weer een een langere reis naar de andere kant van de wereld.

Actief sinds 07 Okt. 2012