tasmania - Reisverslag uit Launceston, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu tasmania - Reisverslag uit Launceston, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu

tasmania

Door: Winny

Blijf op de hoogte en volg Jan en Winny

02 November 2012 | Australië, Launceston

Een bericht vanaf een andere locatie: een internetcafe in Launceston.
Gister was het hier apenweer, de hele dag stromende regen. En dag op het zinken dak van het huis van Corrie. De vlucht van Melbourne naar Tasmanie waren we in de wolken. Letterlijk dan.

wij vermaken ons nog steeds prima, vanochtend zijn
Aad en Marjan ook hier aangekomen want morgen en overmorgen zijn de parties bij gelegenheid van de 80e verjaardag van zus Corrie.
Hans sms-te gister (half twaalf in de avond) dat hij in HHW was en nog even naar Langedijk ging om het graf van onze geliefde familieleden netjes te maken.
Lief!
Geen nieuws te melden, wij gaan een beetje shoppen en groeten jullie hartelijk!

• 03 November 2012 - 12:52

Matthé En Thea .:

Lieve broer Jan en schoonzus Winny. De reis is goed verlopen en de vakantie en het feest kan beginnen .Jammer van jullie zus Annie dat die nog voorlopig in het verzorgings huis moet blijven .Hartelijk gefeliciteerd met Corrie en doe haar de groeten .Eergister nacht thuis gekomen met anderhalf uur vertraging en Matthé midden in de nacht maar wachten .Samen met Henny een hele gezellige vakantie gehad .Het was er erg dor en het had 8 maanden niet geregend tot dat wij kwamen .3 dagen regen en de laatste dag een windhoos toe ,wat wel angstig was ,parasols met tafels de lucht in bomen op het park geknakt en tot onze grote schik binnen in de hal waar we net aan kwamen een raam van 6 bij 10 knalde uit elkaar', koepel boven de receptie schemerlampen vlogen de lucht in dus paniek in de tent.Verder alles goed .Gistermiddag en avond bij Jos en de kinderen geweest ,hij had een heel programma gemaakt rondom Olga die op 2 nov vorig jaar is overleden het was goed om samen te zijn .Verder met de Fam alles goed ,geniet er van.Lieve groet van Matthé en Thea .

• 03 November 2012 - 20:05

Ineke & Rens:

Lieve Jan & winny
    wat jammer van het weer, maar troost je, het is hier ook erg nat. het land is leeg, alles staat op stal (we komen net bij ome Jaap vandaan). Alleen de schapen lopen nog buiten, maar het sopt als je in het land loopt..
    Feliciteer Corrie ook van ons, het feest zal inmiddels wel afgelopen zijn.
    Spijtig om te lezen over de situatie van Annie.
    Bij ons is het wat stiller; Menno in Engeland, en Inez & Jonny ook ver weg voor een lange vakantie, zal wel even wennen zijn met Sinterklaas & Kerst.
    Nou, veel plezier met elkaar en met de familie.
    Hartelijke groeten van Rens & Ineke

• 05 November 2012 - 11:02

Annemiek:

Lieve vrienden,
    Hoe is het feest van Corrie geweest? Toch niet in het water gevallen?
    Het is maandagmorgen 5 november na de koffie, nog is het droog maar voor hoelang.... Gister, in het witte kerkje in Winkel sprak ik een landbouwer; 'we hebben het mooiste beroep van de wereld, we hebben alle dagen vrij'. Triest, ze kunnen het land niet in om te oogsten, de uien staan te verpieteren en de bollen gaan ook te laat de grond in. Ons landje ziet zwart, de schapen zijn naar de dijk verhuisd.
    Ze hebben een hekel aan natte voeten.
    Verder gaat het in 'Ons Honk' naar wens. Adri heeft het bedrijvig met Dorcas en ik moet nog een paar lezingen voor half november uitschrijven. Adri heeft licht in het nachthok gemaakt; de kippenmeiden blijven het goed en vriendschappelijk! doen. Madelief en Pien weten de eieren te vinden.
    In het voorjaar, na de geboorte van het kindje bij Jos en Michella gaan we weer naar Kenia en Tanzania.
    De bouw gaat rustig door, op dit moment gaan de wandplaten tegen de muur. Eind november verhuizen Marret, Bas en Madelief naar de hoek op de Zuiderweg. Wie had dat gedacht. Wel gezellig hoor.
    Voor de verandering regent het weer, grauwe lucht, onaangename wind, echt herfstig! Origineel hé dit nieuws. Daarom ga ik nu echt aan de slag. Soep koken voor de harde werkers.
    Tiny heeft de langste tijd er bijna weer op zitten. Een hele goede terugvlucht toegewenst. We zullen de zon voor je bestellen.
    Heb het goed met mekaar.
    Een hartelijke groet voor iedereen,
    van
    Adri en Annemiek.