The retirement village - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu The retirement village - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu

The retirement village

Door: Winny

Blijf op de hoogte en volg Jan en Winny

16 November 2012 | Australië, Melbourne

Omdat we deze week toch wat "in de buurt" willen blijven, hebben we ons samen met mijn broer Aad en schoonzus Marian, in het leven van The Village People gestort. Het dorp bestaat uit 150 bungalowtjes en 39 appartementen. Omgeven door een grote muur en om acht uur 's-avonds gaat de poort dicht en kan je alleen met een code naar binnen.
Gister was er een gezamenlijk diner. plm. 130 deelnemers. Vandaag ging een club naar Coburg, een voorstad van Melbourne, waar in een theater iets plaatsvond dat heet Morning Melodies. Te beginnen met thee/koffie en scones en daarna een optreden van een trio met musical melodien. Daarna een lunch bij de Essenson Football club, fabulous Friday, alle hoofdgerechten, voor de oudjes, van E 26,-- voor E 16,--.
En vanvond Trivia night in the communitycentre. Algemene vragen konden we wel wat beantwoorden, maar vragen over Australian Football kunnen we wel vergeten.
Maandag hebben we de crematie van zus Annie, en we gaan dinsdag voor 6 dagen naar Perth en omgeving.Dank voor jullie lieve reacties allemaal en goed weekend!

• 16 November 2012 - 14:07

Aad Vegelien:

Hoi Winny en Jan, gecondoleerd met het overlijden van Annie. Gelukkig dat jullie toch nog bij haar waren geweest. Ik heb al jullie verslagen nog weer eens gelezen . Wat is het een memorabele vakantie.
    Nog even het Australische leven opsnuiven en dan komt het polderland al weer in zicht

Groetjes van Mart en Aad.

• 17 November 2012 - 10:54

Herdy Breedijk:

Hoi Winny en Jan,

Krijgt de reis toch nog weer een andere betekenis. Het afscheid van een zus en schoonzus.
    Toch fijn dat je afscheid kan nemen nadat je eerder elkaar weer na lange tijd zag.
    Mijn oprechte deelneming .

warme groeten Herdy.

• 18 November 2012 - 14:06

Nico En Lida :

Zondag middag 18 nov.
    Dag Winny en Jan,

op de eeste plaats gecondoleerd met jullie zus/ schoonzus Annie.
    Geeft toch (waarschijnlijk) een goed gevoel, dat jullie haar nog bezocht hebben,
    en bij de begrafenis aanwezig konden zijn.Maar toch....

Jullie kaart uit "'Honkong" ontvangen en bedankt voor de uitnodinging.
    Natuurlijk komen we graag de 16de dec.
    Het verslag gelezen, en zo nu en dan ontdekt dat jullie in de "prijzen" vallen,
    vohouden dus.
    Maar wat een prachtig land, en wat wat geweldig om dat allemaal te kunnen
    en mogen meemaken, heerlijk toch.
    Hartelijke groetjes, Nico en Lida.

• 18 November 2012 - 19:30

Hanneke Laan:

Hoi Winny en Jan.

Winny en Jan gecondoleerd.

Dit is toch nog wel weer geheel onverwachts.

Sterkte Wimmy en Jan

Gr.Hanneke

• 19 November 2012 - 20:32

Ans Van Vals:

lieve winny en jan, in het noordhollandsdagblad las ik de overlijdensadvertentie van zus ANNIE, wat bijzonder om dit, zover van huis mee te maken, hoe verdrietig ook, ook weer heel waardevol, om dit van zo dichtbij mee te maken.
    ik condoleer jullie van harte met dit overlijden en hoop dat de uitvaart vandaag liefdevol is verlopen.

ik wens jullie nog hele fijne dagen in australie, maar zie ook weer uit naar jullie terugkomst, tot dan lieve groet, ans

• 20 November 2012 - 14:13

Ada Kroon:

Hoi Jan en Winny,

Wat bijzonder zo'n leven in the retirement village! Lijkt het een beetje op het campingleven van een groepsreis van de ANWB??? Alles samen doen.....?
    Heel benieuwd hoe jullie en ook Aad en Marian dit ervaren.
    Vandaag eindelijk weer eens een zonnetje in H.H.Waard. Ben is naar de garage om de winterbanden om te zetten. Er moeten nog nieuwe velgen ingezet worden. Een Mercedes gaat niet met Peugeotvelgen rijden!!!

Het afgelopen weekend Daan en Stan een nachtje te logeren. Was een feestje voor alle 4!
    Er was een optreden van allerlei artiesten in een grote tent bij Sport Lagune. Sander en Ana hebben daar genoten!! Iedereen blij......!
    Maandag een mooi en liefdevol afscheid gewenst van zus Annie en veel liefs van ons, Ada

• 21 November 2012 - 13:03

Ali-berger:

Hallo Winny en Jan

Gecondoleerd met het verlies van je zus.
    Op het ogenblik zit ik niet zoveel achter de computer, mijn dochter is hier.
    Afgelopen vrijdag ben ik geopereerd aan mijn knie, nu maar weer herstellen.
    Ik zal voorlopig niet meer kunnen tennissen.
    Ik wens jullie nog een hele fijne tijd!
    Tot weerzien!

groetjes van ali