Perth en omgeving - Reisverslag uit Perth, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu Perth en omgeving - Reisverslag uit Perth, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu

Perth en omgeving

Door: Winny

Blijf op de hoogte en volg Jan en Winny

22 November 2012 | Australië, Perth

Inmiddels is het donderdag. Afgelopen maandag was de crematie van zus Annie, het was een mooi afscheid, the Celebration of Ann's Life. Mooie verhalen van haar kinderen en een ontroerende fotopresentatie. Bijzonder dat wij er bij konden zijn.
Dinsdag zijn we naar Perth gevlogen, 4 uur vliegen en 3 uur tijdsverschil met 'Melbourne, dus weer een kleine jetlag.
Perth is een prachtige stad, bijna 2 miljoen inwoners en de economie is hier booming, vanwege grote mijnen in West Australië. In Perth zie je oude gebouwen naast nieuwe, prachtige parken enz. Er rijden 3 lijnen gratis openbaar vervoer, de z.g. Cats. (City Area Transfer). Het is hier warm, maar de frisse bries in de middag maakt dat het toch redelijk fris is. De z.g. Fremantle doctor... Vandaag zijn we naar Rottnest Island geweest, een eiland waar in 1658 een Nederlands schip kwam. De hele kleine kangoeroes bekeken ze voor ratten, vandaar de naam.
De Ferry vertrok vanuit Fremantle , een haven waar destijds veel emigranten de eerste blik op Australië wierpen.
Nog een week te gaan!

Jan en Winny

Jullie kennen ons toch: allebei sinds een paar jaar met pensioen en genietend van het leven. Onze kinderen en kleinkinderen zijn belangrijk voor ons, net als onze familie en vrienden, waarmee we allerlei leuke activiteiten ondernemen. Korte vakantietrips vinden we leuk, met dan nu weer een een langere reis naar de andere kant van de wereld.

Actief sinds 07 Okt. 2012