Nog steeds in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu Nog steeds in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Jan en Winny Groot - WaarBenJij.nu

Nog steeds in Perth

Door: Winny

Blijf op de hoogte en volg Jan en Winny

24 November 2012 | Australië, Perth

Zaterdagmiddag, we zijn nog in Perth. Echt zomerweer, ik was mijn zonnehoedje kwijtgeraakt maar heb vandaag een ander gekocht, niet overbodig hier.
Gister hebben we een vaartocht gemaakt van Perth naar Fremantle, de kapitein was heel onderhoudend en vertelde veel.
Voornamelijk over de rijke en bekende Australiërs die langs de oevers wonen. Hij wees een huis/ landgoed aan dat onlangs voor $ 57.000.000,-- is verkocht.
Wij hadden het wel mooi gevonden als hij iets over de historie had verteld, maar dat leeft kennelijk niet zo.
Het gaat hier economisch heel goed en dat is ook wel een belangrijk gespreksonderwerp. Dure huizen, hoge salarissen, bekende mensen.
Heel veel winkels, heel veel eethuizen, restaurants, koffieshops enz. Hoewel ik nooit in Amerika ben geweest, heb ik het idee dat de samenleving voor een deel op Amerikaanse leest is geschoeid.
Volgende week zijn we thuis, we zien uit naar iedereen en een lekker bordje andijvie met een gehaktbal!
P.s. We hebben er wat foto's opgezet, enigszins digibetisch als we zijn, was het een gepriegel, maar nu weten we het.

• 26 November 2012 - 15:09

Herdy Breedijk:

Wow luitjes ik waadde me even op Rotness Island. Het is een pracht. Hebben jullie ook een rondtour met de bus gedaan over het eiland? En wat is het water er helder, Nico heeft er gesnorkeld, net zo lang tot hij er uit moest om dat zijn rug ging verbranden. Wij hadden in Frementle fish and chips gegeten, besteld voor 2 personen. We hadden beter 1 portie kunnen nemen. Wat eten die mensen een grote hoeveelheden.
    Ook het vlees gaat in zulke porties. Maar wel lekker allemaal.

• 26 November 2012 - 15:09

Herdy Breedijk:

Ook het vlees gaat in zulke porties. Maar wel lekker allemaal.

• 26 November 2012 - 15:41

Ali Berger:

Hallo Winny en Jan

Fijn dat jullie zo genieten!
    Wens jullie nog een fijne week, en een goede terugreis.

Groetjes,

ali

• 26 November 2012 - 19:21

Annemiek:

Lieve vrienden,
    Fijn weer wat van jullie te vernemen. Met foto's nog wel! Heel leuk de verjaardagstaart. Hieruit begrijp ik dat Corrie een BreiSter is. En wat een prachtige zee heb je nog een duik genomen? Zou ik wel doen!
    De historie van Australië leeft daar blijkbaar minder en mag je uit de boeken halen.
    Nog effies dan landen jullie weer op Neerlands bodem. Dr is nog genoeg boerenkool met worst en andijvie met gehaktbal voor jullie te krijgen!
    Sterkte en tot spoedig. Mooi dat jullie een royale tussenstop maken.
    Een hele goede terugreis toegewenst. Er wordt naar jullie uitgezien!
    Lieve groetjes,
    Adri en Annemiek

• 27 November 2012 - 17:19

Jose En Dick:

Hoi Winny en Jan,
    Mooie foto's en jullie maken veel mee.Dus jullie kunnen straks veel vertellen!!Wij wensen jullie een hele goede terugreis en hopen jullie in blakende gezondheid in HHW te zien.
    Liefs van Jose en Dick